نوشته شده توسط : رضا گراف

به گزارش خبرگزاری مهر، دوفصل‌نامه «نشانی» بازتاب فعالیت بخش مکاتبه‌ای مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری در کشور و حاصل تلاش کارشناسان و مربیان ادبی این بخش است که هر شش ماه یک بار منتشر می‌شود.

دفتر سیزدهم «نشانی» (فصل پاییز و زمستان ۱۳۹۸) به صورت چاپی و دفتر چهاردهم (فصل بهار و تابستان سال ۱۳۹۹) به صورت الکترونیکی منتشر شده است.
فرزانه رحمانی انتخاب مطالب و گردآوری آثار این دوفصل‌نامه و ایمان اوجیان کار گرافیک و صفحه‌آرایی آن را بر عهده داشته‌اند.

دوفصلنامه «نشانی» شامل بخش‌هایی همچون؛ نامه‌های برگزیده اعضا و مربیان، شعرنامه، داستان‌نامه، کتاب‌نامه و نامه‌های ماندگار از بزرگان هنر و ادبیات است. هم‌چنین بخشی با عنوان «دلنامه» به معرفی اعضای قدیمی بخش مکاتبه‌ای، دل‌نوشته‌ها و خاطره‌های آن‌ها از دوران عضویت‌شان می‌پردازد، اعضایی که اکنون هر کدام جزء چهره‌های مطرح کشور در حوزه‌های ادبی، فرهنگی و هنری هستند.

در دفتر سیزدهم مطالبی همچون «رسیدن به شکوفایی و آگاهی» به قلم انسیه موسویان، «روش‌های درست‌نویسی و درست‌گویی در زبان» از جاوید فرهاد، شعرهایی از منوچهر آتشی، سعیده اصلاحی و مریم کرباسی نجف‌آبادی، داستان «دختر خاله‌ها» از جویس کارول اوتس، معرفی کتاب‌های «با احترام از طرف زرافه» و «پریدخت» به قلم فرزانه رحمانی، نامه‌های برگزیده اعضا و مربیان سراسر کشور، مکاتبه‌ی بین دو تن از مشهورترین نقاشان قرن نوزدهم؛ مونه و رنوار به قلم شکیب شیخی، دلنامه‌ای از بهناز ضرابی‌زاده نویسنده و مدیرکل استان همدان با مربی‌اش اسدالله شعبانی؛ شاعر به چشم می‌خورد.



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 ارديبهشت 1400 | نظرات ()